În perioada 24 aprilie 2014 – 23
octombrie 2015 se derulează în Municipiul Bacău proiectul
strategic “PRO-SANATATE – Creșterea accesului angajaților din sistemul
medico-social din România la programele de formare
profesională continuă”.
Proiectul este cofinanţat din Fondul Social
European – Investeşte în Oameni! prin Programul
Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 şi implementat de către Asociația pentru Dezvoltare și
Promovare Socio-Economică, CATALACTICA în parteneriat cu Societatea
Națională de Cruce Roșie din România și Fundația pentru
Recuperare, Integrare și Promovare Socială ECHOSOC.
Obiectivul proiectului îl reprezintă creșterea
nivelului de calificare pentru 2.520 de angajați necalificați și/sau cu un
nivel scăzut de calificare din domeniul medico-social, contribuind la
facilitarea / îmbunatățirea accesului și participării la programe de formare
profesională continuă (FPC) din cele 8 regiuni de dezvoltare din România: Nord –Est (Bacău), Sud-Est (Buzău, Constanţa, Vrancea, Tulcea);
Sud-Muntenia (Prahova); Sud – Vest
Oltenia (Olt); Vest (Arad, Hunedoara, Timiș);
Nord-Vest (Cluj, Maramureș, Satu-Mare); Centru (Alba,
Brașov, Mureș); Bucuresti-Ilfov (București
– Sectorul 5, Ilfov). Grupul țintă al proiectului va
fi format din angajați necalificați (cu vârste între 18 și 64 de ani) pentru
domeniul în care lucrează sau cu un nivel scăzut de calificare, respectiv:
· nivel 1 de calificare - Îngrijitor copii, Babysitter, Îngrijitor bătrâni
la domiciliu, Brancardier.
· nivel 2 de calificare – Infirmieră, Îngrijitoare bolnavi la domiciliu,
Mediator sanitar, Operator introducere, validare și prelucrare date.
Societatea Nationala de Cruce Roșie din România a derulat 18
cursuri de formare „Ingrijitoare bătrâni
la domiciliu”, în functie de nevoile de formare identificate la nivelul
locațiilor de implementare. Meseria de “Îngrijitoare bătrâni la domiciliu” se
încadrează în Grupa majoră 5 (Lucrători în domeniul serviciilor), la categoria
Îngrijitori la domiciliu şi este definit astfel: Îngrijitorii la domiciliu
asigură servicii de îngrijire personală şi asistenţă în activităţile zilnice
din viaţa persoanelor care au nevoie de o astfel de îngrijire ca urmare a
efectelor îmbătrânirii, bolilor, vătămării corporale sau altor stări fizice ori
psihice, la domiciliu sau în alte unităţi rezidenţiale independente.
Îngrijitorul la domiciliu bãtrâni
trebuie să-şi dovedească competenţele în principal la aplicarea normelor de
igienă atât pentru persoana asistatã cât şi pentru propria-i persoanã, la
mobilizarea şi transportul persoanei asistate, la alimentaţie şi administrarea
alimentelor şi la supravegherea permanentã a stãrii de sãnãtate a persoanei
asistate. Deşi sfera de competenţe este aceeaşi pentru îngrijirea bãtrânilor,
cunoştinţele, deprinderile şi aptitudinile îngrijitorului la domiciliu trebuie
sã fie diferite. Îngrijitorul la domiciliu a bãtrânilor necesitã cunoştinţe
medii din sfera medicalã, rãbdare, calm şi abilitatea de combinare a programul
zilnic de îngrijire, obligatoriu, cu alte activitãţi de relaxare pentru a
asigura starea de confort a bãtrânului asistat. Deoarece activitãţile specifice
se desfãşoarã în permanentã colaborare cu persoana asistatã /familia/echipa
medicalã, comunicarea la locul de muncã contribuie la buna desfãşurare a
activitãţilor specifice.
Participanții la cursurile “Ingrijitoare bătrâni la domiciliu” derulate
de Societate Națională de Cruce Roșie din România au dobandit competențele necesare pentru această
meserie, iar absolvenții au capacitatea
de a dezvolta competențele practicării acestei meserii: asigură condiţiile
igienico-sanitare (igienizarea camerei, igienizarea obiectelor persoanei,
igiena personală); gestionează resursele materiale şi băneşti pentru a
satisface nevoile imediate ale persoanei asistate; acordă măsuri de prim ajutor
cu rapiditate pentru a înlătura cauzele accidentelor; stabileşte şi pregăteşte
meniul persoanei asistate şi administrează alimentaţia acesteia; supraveghează
şi monitorizează starea de sănătate a persoanei asistate; evaluează şi
adaptează programul zilnic în funcţie de situaţiile apărute, pentru îngrijirea
eficientă a persoanei.
Prin participarea la programele profesionale
de formare profesională continuă derulate de Societatea Naționala de Cruce Roșie
din România, la nivelul Filialei Bacău se
vizează îmbunătăţirea
nivelului de calificare a forţei de muncă, dezvoltarea
competenţelor profesionale, creşterea
oportunităţilor de accesare a altor posturi şi de avansare în cadrul pieţei
muncii, asigurarea stabilităţii postului, precum şi creşterea accesului la metode alternative moderne de formare
adecvate specificului grupului ţintă şi priorităţilor actuale în domeniul
medico-social.
Pentru
informații suplimentare:
Raluca DIACONU – Coordonator local
campanii
Ioana
Laura BUCULEI –
Expert Informare, consiliere și orientare profesională
Adresa corespondență Filiala Bacău: Str.Oituz nr.61,cod
postal 600251
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Parerea dumneavoastra conteaza, astfel va invit sa comentati.