joi, 3 iunie 2010

Bacau: Portret/ Ioana Cleanu oferă ajutor celor aflaţi în necaz


Tânăra a fost desemnată Voluntarul Anului 2009 la Crucea Roşie Bacău pentru devotamentul cu care s-a implicat în proiectele de întrajutorare.


Chiar dacă avea doar 10 ani, Ioana Cleanu vizita frecvent sediul Crucii Roşii din Bacău. Deja, la vârsta de 12 ani cunoştea cum să ofere primul ajutor.

Ştiam cum să curăţ rănile şi tot ce trebuie făcut pentru întrajutorarea unei persoane aflate în suferinţă. Ceilalţi din jurul meu mă agreau pentru că eram cea mai mică şi fiecare îmi explica câte ceva. Abia în 2006 am făcut cursurile de soră de Cruce Roşie“, a povestit Ioana.

Tânăra îşi aminteşte că în copilărie prefera să stea printre voluntari decât să se joace în faţa blocului. „La început, când mergeam pe teren eram îngrozită de ce vedeam. Oamenii sunt răi, lacomi, săraci. Unii sunt imobilizaţi la pat şi grav bolnavi“, este de părere tânăra.

Ioana susţine că, în timp, a învăţat să fie curajoasă şi priveşte sarcinile de voluntar ca pe un lucru normal. „E realitatea pe care o ştiu eu. E o chestie normală, trebuie să acţionez unde este nevoie şi nu-mi pun prea multe întrebări. Nici în anii facultăţii nu voi renunţa la datoriile mele faţă de Crucea Roşie, şi de societate implicit“, a precizat Ioana.

Este fericită când cei din jurul ei sunt mulţumiţi

Anul acesta, în cadrul Galei Crucii Roşii Bacău, Ioana a primit titlul de Voluntarul Anului 2009. A fost premiată pentru tot efortul pe care l-a depus anul trecut în coordonarea a diferite proiecte şi evenimente.

„M-am implicat în toate programele cu multă plăcere. De la «Iepuraşul de Paşte» până la «Banca cu Alimente». Ne-am bucurat de fiecare dată când am văzut că putem să-i facem pe oamenii din jurul nostru fericiţi, ducându-le alimente, îmbrăcăminte sau produse de igienă“, a mai spus tânăra.

Ca să fie sigură că nu vor exista piedici în desfăşurarea proiectelor tânăra a stat şi până noaptea târziu la sediul Crucii Roşii. „Nu de puţine ori am pierdut noţiunea timpului. Merg acolo unde este necesar. Mereu le spun celorlaţi că e bine ca fiecare să ştie să acorde primul ajutor. Nu ştii niciodată când e nevoie să salvezi de la moarte pe cineva“, a mai spus Ioana Cleanu.

Profil

Născută: 3 martie 1990, la Bacău.
Studii: Este studentă în anul I la Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice de la Universitatea „Vasile Alecsandri“ din Bacău.
Familie: Este necăsătorită.

Întrebări şi răspunsuri

Ce îţi propui pentru viitor?
Mi-ar plăcea extrem de mult să lucrez în publicitate şi marketing. Cu toate acestea, oricât de ocupată voi fi, nu voi renunţa niciodată la munca de voluntariat pe care o fac pentru Crucea Roşie.

Unde ţi-ar plăcea să călătoreşti?
În iulie îmi doresc foarte mult să ajung la Solferino, în Italia, unde se reunesc odată pe an toţi voluntarii de la Crucea Roşie din lume. Vreau să merg şi eu în acest an pentru că se realizează un schimb de experienţă benefic pentru noi. Anul trecut, nu am putut să ajung deoarece eram în clasa a XII-a şi a trebuit să învăţ pentru Bacalaureat.

Ce-i place
Băcăuanca adoră să filmeze şi să regizeze. Are planuri ca în viitorul apropiat să facă cursuri de filmat şi fotografiat. Iubeşte teatrul şi i-ar plăcea să înveţe să pună în scenă spectacole.

Ce nu-i place
Ioana urăşte oamenii ipocriţi, lacomi şi avari. De asemenea, nu suportă bârfele şi are pretenţii ca prietenii apropiaţi să fie sinceri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Parerea dumneavoastra conteaza, astfel va invit sa comentati.