sâmbătă, 9 mai 2009

Interviu la gala voluntarului

Gala Crucii Rosii-Voluntarul Anului


In data de 9 mai 2009, Miscarea Nationala de Cruce Rosie si Semiluna Rosie a implinit 150 de ani de activitate.Crucea Rosie Bacau a organizat un mars, in data de 8 mai la ora 11. Au participat aproximativ 3000 de bacauani, tineri, elevi, profesori si nu in ultimul rand voluntarii.Plecarea a fost de la Stadionul Municipal.La ora 18:00,a avut loc premierea voluntarilor si a sponsorilor. Au fost nomilanizari pentru Sponsorul Anului, Institutia Anului, Cel mai bun Partener Media.

In randul voluntarilor nominalizarile si castigatorii au fost urmatorii: Premiul pentru Voluntarul Anului –sectiunea Tineret si Educatie: Prof. Ursu Stefania, Nita Bogdan, Gal Nicoleta Castigatorul: dna profesoara Stefania Ursu- Scoala Oniscani.

Voluntarul Anului – sectiunea Prim Ajutor si Situatii de Urgenta - nominalizari: Ardeleanu Stefania, Roca Diana si Herman Madalin. Castigator: Ardeleanu Stefania, clasa a XIa, Colegiul National Ferdinand I.Voluntarul Anului – sectiunea Social ( nominalizari: Hanu Madalina, Catana Eduard, Stefanei Andra). Castigator: Hanu Madalina, eleva Postliceala Sanitar, anul II.

Voluntarul Anului ( nominalizari: Tabacaru Cristi, Bobarnac Remus si Stefanei Andra. Castigator: Tabacaru Cristi, elev clasa a XII a, Liceul cu Program Sportiv Bacau.
Voluntarul Anului Tabacaru Cristi a acceptat sa raspunda la cateva intrebari:


1.De cat timp practici voluntariat la Crucea Rosie ?
CRISTI:de 2 ani.Avem venit la Crucea Rosie din mai 2007
2.Ce semnifica pentru tine voluntariatul si ideea de Cruce rosie?
CRISTI:Voluntariatul reprezinta formarea ta ca persoana. Totul incepe cu o idee, se dezvolta cu dorinta si autodepasire. Ideea de Cruce Rosie este ideea de a face bine pt. cei din jur. E un schimb in natura.Un bine si pentru mine, deoarece invat primul ajutor care este util in viata de zi cu zi. M-am folosit adesea de ceea ce am invatat pentru cei dragi.
3.Cat acorzi din timpul tau activitatii tale ca voluntar al Crucii Rosii?
CRISTI:Cand a fost nevoie, niciodata nu am spus NU. As putea spune, tot timpul meu liber.
.4.Din raspunsul acesta este evident ca faci acest lucru cu daruire. Cum ai devenit voluntar? Cum ai aflat de Crucea Rosie?
CRISTI:A. Motive medicale
B. Timp liber
C . Un accident auto
In urma cu aproximativ 5 ani m-am dus cu o ocazie la tara deoarece am pierdut autobuzul,in masina in care m-am urcat erau 4 persoane cu tot cu mine.Eu eram in spatele soferului. Conducea imprudent si facea depasiri necontrolate. A prins o coloana de masini, unde fiind in viteza numai putea reduce sa intre in banda dar nici sa inainteze, fiindca in fata venea alt autoturism, si a intrat intr-o autoutilitara ce transporta tevi. Accidentul a fost devastator, deoarece persoanei de langa mine i-a intrat o teava in artera carotida.
5.In urma acestui accident ai decis sa te inscrii ca voluntar?
CRISTI: Faceam lupte greco-romane pana sa aflu ca am probleme cu inima si numai aveam voie sa fac sport de performanta. Astfel timpul meu a devenit tot mai liber, si matusa mea mi-a recomandat sa fac voluntariat la CR, candva si ea era voluntara.
6.Acum sa amintim ca tu ai castigat titlul de "VOLUNTAR AL ANULUI", te asteptai?
CRISTI:Da si Nu. Da deoarece am lucrat din greu pe anumit activitati la care nu am avut sprijin. Nu deoarece mai erau si alti colegi care meritau acest premiu.
7.Daca nu erai tu cel castigator,dintre cei doi colegi ai tai care au fost nominalizati, Nedelcu Otilia si remus Bobarnac, care crezi ca merita sa castige titlul?
CRISTI: Remus Bobarnac.
8.Acesta este primul premiu in cadrul Cr care l-ai dobandit?
CRISTI:Nu este al doilea. Primul care l-am luat, era "Voluntarul anului"pe sectiunea Social.
9. Ce ganduri ai pe viitor privind activitatea ta ca voluntar?
CRISTI:sa imi schimb statutul.Sa devin angajat al Crucii Rosii.
10.Cruvea Rosie intr-un cuvant ce reprezinta pentru tine?
CRISTI: Familie.
11.Cum ai convinge lumea sa se inscrie ca voluntari? Avand in vedere ca toti au tendinta sa spuna ca voluntariatul este o munca degeaba
CRISTI:I-as invita sa se puna in rolul unei victime. Probabil asa ar descoperi importanta acestui ONG.
12.Ce sfat le-ai da colegilor tai de la CR?

CRISTI: Sa fie mai putini superficiali, sa nu se mai lase condusi de parerea celorlati si nu in ultimul rand sa munceasca sa se poata autodepasi.

13. In ce mod te-a schimbat voluntariatul?
CRISTI:M-a facut sa deschid ochii, sa observ ca nu orice zboara se mananca si cred ca mi-a format o personalitate mai puternica.

Interviu realizat de voluntara noastra, Rosu Elena






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Parerea dumneavoastra conteaza, astfel va invit sa comentati.