marți, 12 august 2008

Voluntarii Crucii Rosii Bacau salveaza vieti




Sezonul estival i-a trimis pe voluntarii Crucii Rosii Bacau pe plajele litoralului unde isi continua misiunea, aceea de a fi alaturi de oamenii care au nevoie de ei. Pentru ca vara nu inseamna vacanta, atunci când esti in slujba semenilor tai, voluntarii Filialei Crucii Rosii Bacau se afla si in acest sezon pe litoral, unde isi ofera serviciile turistilor aflati pe plajele din statiunile 2 Mai, Eforie Sud si Eforie Nord. In urma unor discutii avute cu directorul Filialei Crucea Rosie Bacau, am auzit ca doi dintre voluntarii aflati la mare au niste povesti cel putin interesante, astfel ca am mers sa aflam chiar de la ei despre ce este vorba.

Povestea lui Cristi…

Cristi Tabacaru are 18 ani si este voluntar al Crucii Rosii de un an si doua luni. L-am gasit pe o plaja particulara din statiunea Eforie Nord. Se afla impreuna cu un coleg in cortul Crucii Rosii pregatit oricând sa intervina in caz de nevoie. “Am ajuns voluntar datorita sfatului primit de la matusa mea, fapt ce mi-a schimbat viata, pot sa spun. Aici am invatat cum sa imi ajut semenii, iar cursurile absolvite m-au ajutat sa realizez ce vreau sa fac mai departe”, a declarat Cristi. Cineva il asteapta cu nerabdare acasa, iar Cristi a fost placut surprins sa auda acest lucru. Este vorba de un pensionar din Bacau, inscris in baza de date a Crucii Rosii, deoarece sufera de o boala renala, având o sonda atasata care nu ii permite sa se miste prea mult, si care a solicitat ajutor specializat la domiciliu. Despre prima intâlnire dintre cei doi, voluntarul spune ca o va tine minte toata viata. “A fost ceva memorabil dar si socant in acelasi timp. Când am ajuns la dumnealui acasa, acesta avea hemoragie, pentru ca isi scosese sonda. Am chemat Salvarea, dupa ce am incercat sa ii oprim hemoragia”, ne-a povestit Cristi. De ce a ales sa faca voluntariat, când majoritatea tinerilor de vârsta sa, fie isi cauta slujbe de-o vara, fie se distreaza la mare sau la munte? “Aici mi-am facut multi prieteni, mi-am format un sistem de valori pe baza principiilor fondatorului si creatorului Crucii Rosii, Henri Dunant. Aici am ocazia sa imbin utilul cu placutul si este un loc unde te maturizezi in adevaratul sens al cuvântului”, a mai spus Cristi Tabacaru. Intrebat daca a avut sustinerea familiei, atunci când a decis sa faca parte din marea familie a Crucii Rosii, acesta a spus ca a fost ceva mai greu la inceput, deoarece fiul lor nu mai petrecea atât de mult timp acasa, dar in timp au constientizat cât de important este nu doar pentru societate, dar si pentru Cristi, rolul pe care el il indeplineste. “Acum inteleg altfel suferintele oamenilor si cât de mult conteaza o mâna de ajutor oferita la nevoie”, a declarat Cristi. Daca ar fi sa recomande tinerilor bacauani sa ii urmeze exemplul, Cristi ar folosi urmatoarele argumente: “Este un loc minunat unde poti relationa, unde inveti lucruri care te vor ajuta mereu in viata si ai parte de experiente unice, care iti cresc respectul de sine”. Revenind la T.A., pensionarul de care Cristi impreuna cu Vasilica Costin, colega sa, au grija, acesta ii duce dorul tânarului pe care l-a acceptat in casa sa si care i-a câstigat pas cu pas increderea. “La inceput si dumnealui si sotia erau reticenti, dar au vazut ca suntem seriosi, ca ii ajutam cu absolut orice ne cer, iar acum am devenit parte din familia lor”, a povestit Cristi Tabacaru. Cristi doreste sa ramâna in sistem, pentru ca aceasta e menirea sa, de a ajuta oamenii. “Vreau sa urmez cursurile unei scoli de asistenti medicali, sa lucrez in spital. Cred ca asta mi se potriveste cel mai bine”, a declarat tânarul bacauan.

Imbina utilul cu placutul…

Având in vedere ca scopul pentru care se afla la mare le permite sa se si distreze, dupa program tinerii voluntari socializeaza cum stiu ei mai bine. “Pe plaja suntem prezenti zilnic, de la ora 8 la ora 19, apoi fiecare este liber sa faca ce vrea. Ne strângem in grupuri si mergem pe plaja la plimbare, jucam diverse jocuri sau vorbim despre experientele avute in ziua respectiva. Faptul ca ni se ofera masa si cazarea gratuit, si pentru aceasta multumim in primul rând domnului Babliuc pentru sansa oferita, si domnului Giovani, proprietarul acestei plaje private, ne costa mai putin, deoarece platim doar transportul. O modalitate de a ne autofinanta este de a strânge bani din donatiile turistilor care platesc câte un leu, pentru a li se lua tensiunea, dupa care, daca vor, pun si ceva la cutiuta aceasta”, ne-a povestit tânarul voluntar. Pe urna la care se referea Cristi era scris “Ajutati-ne sa va ajutam”, o incurajare simpla si la obiect. Fiind ONG, Crucea Rosie se autofinanteaza prin diverse proiecte. I-am lasat pe Cristi si colegul sau pe plaja, unde zi de zi isi ofera serviciile turistilor de pe plaja privata, si am mers sa vorbim cu proprietarul acesteia, Giovani, sa vedem ce parere are despre prestatia tinerilor bacauani. “Sunt foarte multumit de activitatea lor. Mi s-a parut mai ieftin sa le ofer masa si cazare decât sa ii platesc. Ii multumesc domnului Babliuc ca exista”, a declarat Tudor Cincu, proprietarul unei plaje din Eforie Nord. Colaborarea dintre Tudor Cincu si Crucea Rosie Bacau este deja la al treilea an, iar motivul principal al proprietarului de la Eforie Nord este atragerea turistilor prin conditiile oferite. “Consider ca daca iti respecti clientii iti merge afacerea. Trebuie sa constientizezi ca datorita lor existi ca om de afaceri. Acesta e modul in care imi arat respectul fata de ei”, a declarat Tudor Cincu.

La 17 ani a salvat o viata

Despre Stefania Ardeleanu am aflat ca a salvat viata unui om. Acest lucru a reprezentat cartea ei de vizita inainte de a o cunoaste personal. Am intâlnit-o pe Stefania tot pe plaja, ca si pe colegul ei, doar ca la sfârsitul zilei. Strânsese cortul si se pregatea de plecare impreuna cu una dintre colegele ei voluntare.Voiam sa stim, inainte de a vorbi despre fapta sa, care au fost motivele pentru care a ales sa faca voluntariat in cadrul Crucii Rosii si de ce ar recomanda si altor tineri sa faa acelasi lucru. ” Sunt voluntar de pe 1 decembrie si am ales sa fac asta pentru ca imi ocup timpul cu lucruri foarte utile. Am ales Crucea Rosie pentru ca m-a chemat o prietena de-a mea, care era deja voluntara” ne-a declarat Stefania. Am intrebat-o despre ceea ce auzisem, cum ca a salvat viata unui om. Ne-a zâmbit timida, si fa se lauda câtusi de putin, a inceput sa ne povesteasca. ” Era a patra zi de când venisem la mare, ma intorceam de la masa impreuna cu un alt coleg de-al meu, George Zaharia. Când am ajuns la cort, a venit un turist si a spus ca este un caz de inec. Victima era adusa la mal si i se facea masaj cardiac gresit. Atunci am intervenit si i-am facut masaj cardiac extern. Dupa aceea si-a revenit si a vomitat, drept pentru care l-am pus in pozitia lateral de siguranta si am asteptat Salvarea. ” a povestit Stefania, voluntara Crucii Rosii Bacau. Gestul sau reprezinta o dovada vie aceea ce invata voluntarii la cursurile pe care nu le promoveaza intotdeauna din prima. Stefania a recunoscut ca pe moment nu constientiza ce se intâmpla, in sensul ca, a reactionat mecanic, asa cum invatase sa faca. ” Nu am stiut exact ce faceam, pentru ca nu mi-a fost teama, Doar am pus in practica ce am invatat. Abia dupa aceea am constientizat importanta situtiei” a declarat Stefania. De când s-a mutat pe plaja din Eforie Sud, incidentul avusese loc in statiunea Eforie Nord, voluntara nu a mai avut parte de astfel de evenimente, dar nici nu isi doreste. ” Zilnic avem tusti care fac insolatie, vin cu plagi, zgârieturi. ” a povestiot aceasta. Spre deosebire de colegul sau, Stefania va ramâne voluntara pâna la sfârsitul liceului, dupa care vrea sa devina arhitecta.

Crucea Rosie Bacau, in trei statiuni de pe litoralul românesc

Pentru ca fara ajutorul autoritatilor, prezenta tinerilor voluntari la mare nu ar fi fost posibila, am dorit sa aflam parerea administratorului taberei din statiunea 2Mai, Liviu Ioana. ” Am o parere foare buna, având in vedere ca este primul an când colaborez cu domnul Babliuc in acest sens. Servciile oferite de Crucea Rosie Bacau, sunt foarte utile pe plaja, drept pentru care sper ca vom colabora si pe viitor” a declarat acesta.

Sursa: Informatia Bacaului

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Parerea dumneavoastra conteaza, astfel va invit sa comentati.