duminică, 1 august 2010

Furia apelor a lovit din nou Bacăul




După ce natura s-a dezlănţuit provocând inundaţiile  din ultima vreme, veştile rele în privinţa dezastrelor par a se ţine lanţ în rândul băcăuanilor. În urma ploilor abundente de luni seara, inundaţiile au afectat şi la Mărgineni în jur de 200 de gospodării.





Noi, cei de la Crucea Roşie Bacău am fost joi, în data de 28.07.10 în comuna Mărgineni pentru a interveni cu ajutoare de primă necesitate (alimente , apă şi produse de igienă). Au trecut 2 zile de la dezastrul provocat, apele par că s-au mai retras, însă nu mare ne-a fost mirarea când am văzut că mai existau unele case aproape acoperite în totalitate de apă. Nămolul  domnea nu numai în curţile oamenilor ci şi pe drumuri.

Deşi nu eram cu toţii echipaţi cu cizme de cauciuc, am înaintat cu vitejie doar pentru a ajunge pe la fiecare gospodărie. Faptul că aveam să ne murdărim nu a contat pentru noi, dar se pare că unii  localnici nu au putut aprecia acest lucru. Unii dintre ei s-au dovedit a fi rautăcioşi şi lacomi, dar mai presus de toate, s-au comportat nepoliticos cu noi , neînţelegând că suntem de fapt voluntari. Trecând peste aceste mici incidente, ne-am văzut în continuare de treabă,  împăcându-ne cu gîndul că oamenii sunt disperaţi deoarece şi-au pierdut agoniseala de-o viaţă.
Printre sutele de oameni cu care vorbeam şi le distribuiam pachete, ne-a impresionat foarte mult şi cazul unui bătrân care atunci când a fost întrebat câte persoane mai locuiesc în casa lui, ne-a răspuns cu un umor negru: „două persoane ... dar să ştii că a fost casa mea, acum nu mai e...













Mergând astfel, în fiecare gospodărie, am observat că dezastrul provocat este similar cu cel din Dorohoi, unde am fost şi noi în urmă cu câteva săptămâni. Situaţia în sine ni s-a părut a fi mult mai gravă decât în Săuceşti, casele dărâmate fiind mult mai numeroase iar pagubele ridicându-se la cote mult mai mari. Se poate observa cu ochiul liber că apa a avut aproape 2 metri, lucru ce nu s-a întâmplat în Săuceşti nici măcar în  anul 2008.

La povestirile oamenilor îndureraţi, colegii mei se simţeau neputincioşi crezând de cuviinţă că acele pachete nu ar fi fost îndeajuns pentru ei, având în vedere mai ales faptul că mulţi nu mai aveau aproape nimic.
 


Evaluând astfel,  situaţia şi nevoile victimelor inundaţiilor din Mărgineni, ne-am decis să intervenim şi săptămâna viitoare, începând de luni, cu mai multe ajutoare ce constau în saltele, pături, lenjerii, şi îmbrăcăminte, produse ce au fost donate de către cei de la complexul comercial Dragonul Roşu. 
La acţiune vor participa şi dl. Silviu Ioan Lefter (directorul general al Crucii Roşii Române) şi dl. Ilie Bârzu (membru în Comitetul Crucii Roşii Bacău).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Parerea dumneavoastra conteaza, astfel va invit sa comentati.