miercuri, 29 aprilie 2009

Cristi Tăbăcaru, voluntarul care salvează vieți omenești

Băcăuanul este unul dintre cei mai pricepuți voluntari ai filialei băcăuane de Cruce Roșie. În urmă cu doi ani, a fost primul băiat care a absolvit cursurile de soră medicală. Cristi Tăbăcaru este cunoscut în Bacău ca fiind unul dintre cei mai pricepuți voluntari ai Crucii Roșii. Meritele lui au fost recompensate anul trecut când a primit diploma de cel mai bun voluntar al anului. Activitățile pe care le desfășoră în cadrul filialei i-au schimbat viața și l-au transformat într-un tânăr responsabil gata oricând să ofere primul ajutor.

Un accident care i-a marcat viața

În urmă cu cinci, băcăuanul a fost victima unui accident rutier grav pe ruta E 85. ”M-am suit la ocazie și șoferul mașinii s-a angajat într-o depășire. Din față a venit un autoturism și mașina noastră a intrat în spatele unui tir care tranporta tevi. Una dintre acestea a căzut în mașina noastră, omorând persoana care stătea lângă mine”, ne-a povestit Cristi. Întâmplarea l-a marcat pe tânărul băcăuan, care s-a simțit în imposibilitatea de a face ceva atunci pentru a salva viața victimei.

În anii care au urmat a făcut lupte greco-romane în cadrul Liceului Sportiv, însă la 17 ani a aflat că are o fisură pe inimă și nu mai are voie să facă sport de performanță. Pentru că își petrecea timpul fără a face nimic important, mătușa lui l-a sfătuit să între ca voluntar la Crucea Roșie. ”Am decis atunci că e timpul să fac ceva cu viața mea și să uit de gândurile negre. Am devenit voluntar și alături de colegii mei am plecat în primele activități ale Crucii Roșii ținute la Slănic Modova. Mi-a plăcut foarte mult ce făceau ei și din toamnă m-am înscris la cursurile de soră medicală pentru a fi capabil să acord și eu primul ajutor”, a mai adăugat Cristi.

A învățat cum să salveze vieți

Teoria a pus-o în practică chiar vara trecută în comuna Săucești, unde a avut ocazia de a da primul ajutor unui om care a făcut o criză de epilepsie. ”L-am asistat până când și-a revenit complet. Am fost calm și am reușit să fac bine față situației”, a mai zis el. De asemenea, tot vara trecută a fost pe litoral cu ceilalți voluntari, unde într-un cort special amenajat a oferit îngrijire turiștilor.

”Foarte multe persoane veneau la noi cu capul spart. Le ofeream toate îngrijirile până la venirea ambulanței”, a completat tânarul. Tot el a mai adăugat că tot ce a învățat i-a fost util în viața de zi cu zi și l-a ajutat să își facă mulți prieteni. ”Am cunoscut de-a lungul timpului mulți oameni din diferite domenii și am legat în acest mod multe prietenii. Am ținut mereu cont de sfaturile celor cu experieță de aceea, sper că persoanele pe care le-am ajutat sunt mulțumite de serviciile mele”.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Parerea dumneavoastra conteaza, astfel va invit sa comentati.