marți, 13 septembrie 2011

Voluntar de meserie

Sunt atenţi, plini de compasiune, au răbdare şi o extraordinară dorinţă de a ajuta. Organizaţiile şi asociaţiile cu program social ar fi paralizate fără acest sprijin preţios din partea voluntarilor. Conceptul de muncă patriotică a dispărut de mult, iar majoritatea persoanelor care fac ceva vor şi o recompensă pe măsură. Nu şi voluntarii, care ajută necondiţionat.

Pentru Bogdan Macedon (17 ani), elev în clasa a XI-a la Colegiul “Gheorghe Vrănceanu”, voluntar la Crucea Roşie Bacău, vacanţa a fost inexistentă. Adolescentul a lăsat calculatorul şi prietenii deoparte, iar întreaga sa energie a canalizat-o spre ajutorarea semenilor greu încercaţi de destin. „Sunt foarte mulţi oameni care au nevoie de ajutor. Nici nu ne închipuim cât de mulţi sunt. Am fost, tot cu Crucea Roşie, la o acţiune de distribuţie de alimente. M-a impresionat foarte mult. Beneficiarii plângeau în hohote şi ne mulţumeau. Până atunci credeam că toţi oamenii sunt ca mine, nu duc lipsă de nimic. Dar m-am trezit la realitate”, povesteşte elevul. Bogdan se simte împlinit să poată ajuta pe cineva. De când este voluntar la Crucea Roşie, o idee a prins rădăcini în mintea sa şi nu mai poate, dar nici nu vrea, să scape de ea. „După cursurile de prim ajutor, dar şi după ce am mers cu ambulanţa Crucii Roşii la câteva cazuri aici în Bacău, m-am hotărât ce să fac cu viaţa mea. Menirea mea este să fiu medic”, spune cu hotărâre voluntarul.
Nici cea mai mică undă de regret nu-l încearcă pe Bogdan când vine vorba de vacanţa de vară. El consideră că a petrecut-o mult mai eficient şi instructiv decât oricare dintre colegii şi prietenii săi. „De exemplu, am fost pe litoral unde am avut un cort instalat pentru cazurile de prim ajutor. A fost foarte distractiv, dar în acelaşi timp am putut fi de folos şi celor care au avut nevoie de ajutor”, concluzionează liceanul. În momentul de faţă, sunt peste 20 de voluntari care activează la Crucea Roşie Bacău. „În această vară parcă s-au rulat. Au venit unii noi, au lipsit alţii mai vechi, dar zilnic am putut conta pe cel puţin zece voluntari. Cât de importantă este munca lor? Foarte importantă! Gândiţi-vă că aceşti tineri fac voluntariat din plăcere şi nu din obligaţie. Iar asta spune totul”, declară Marcel Babliuc, preşedintele Crucii Roşii Bacău.

Sursa: http://www.impartialdebacau.ro/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Parerea dumneavoastra conteaza, astfel va invit sa comentati.